Köpvillkor

Betalsätt

Betalning via faktura är avgiftsfritt.
Pappersfaktura läggs ihop med boken i paketet.
Fakturans förfallodag är 30 dagar efter fakturadatum. Ev. påminnelseavgift om 25 kronor vid första påminnelsen, och ytterligare 25 kronor (totalt 50 kronor) vid andra påminnelsen. Om fakturan fortfarande är obetald efter detta, överlåts ärendet till inkasso, vid vilket ytterligare avgifter tillkommer.

Frakt och leverans

Vi skickar din beställning snarast normalt inom 3 vardagar.

Fraktkostnaden inom Sverige är enhetspris oavsett storlek på boken/böckerna.
Utom Sverige har högre fraktkostnad vilken automatiskt räknas ut i kassan.
Fraktkostnaden anges innan du slutför din beställning.

Vid beställningar från länder utanför EU drar vi av svensk moms (avdrag 5,66% på böcker).

Mindre beställningar skickas som varubrev med PostNord. Är beställningen stor går den som företagspaket till närmaste utlämningsställe.

Köparens ansvar att kontrollera mottaget gods. Om de beställda varorna levereras med paket ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.

Om du inte hämtar ut brev eller paket gäller inte ångerrätten. För försändelser som inte hämtas ut debiteras kunden 200 kr i omkostnader.

Avbeställning av produkt

Så länge produkten inte har hunnit paketeras går det bra att avbeställa varorna. Det gör du lättast direkt på tel/mejl.
Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.

Ångerrätt

Vi följer Lag om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal bl.a. gäller:

  • Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt från det att varan mottagits.
  • Ångerrätten gäller endast om varan returneras i oförändrat skick.
  • Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.

Reklamation

Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Vi betalar returfrakten vid en ev. retur av vara pga reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.